reklama

Holokaust, Slovensko a Lex Hlinka - ozveny

Pri príležitosti prijímania Lex Hlinka má slovenská spoločnosť jedinečnú príležitosť pozrieť sa na obdobie tridsiatych rokov minulého storočia. Slovenský Hitler mohol/mal vedieť, ako nemecký Hitler už od svojho nástupu k moci prevádzkoval pracovné tábory pre svojich politických oponentov. Tam si v malom precvičil to, čo aplikoval vo veľkom počas holokaustu. Zúžil postele (napr. v Dachau), aby sa internovaných do pavilónov vošlo viac, vyskúšal Zyklon B a potom to rozbehol. Ordnung muss sein, Arbeit macht frei... Patril k tomu samozrejme ako ukazujú najnovšie zaujímavé fotografie aj Freizeit pre organizátorov vyhladzovacích aktivít. Pokus o zasadenie niektorých historických procesov do slovenských reálií vždy narazí na iracionálne reakcie. Autori sú označovaní za nepriateľov Slovenska, cirkvi, kresťanstva, za židoboľševikov... Všetko sú to symptómy chorej slovenskej mysle a duše, ktorej selektívna pamäť len škodí. V jednom šíku opäť stojí mravná elita aj hulváti. Účel svätí prostriedky? Metafora otec národa sa stane súčasťou legislatívneho textu. Predkladá ho čudný tandem hviezd slovenského politického neba. Čo my na to? Ist

Písmo: A- | A+
Diskusia  (41)
Obrázok blogu


Reakcia na clanok - Holokaust a kresťanské Slovensko :

Vidim, ze si si nekriticky precital Cornwellovu knizku, pripadne Carrolowe alebo Willsove tvrdenia a teraz to tu na verejnosti interpretujes. Zaujimave, ze voci Cirkvi kriticky si, voci inym veciam uz nie. A pritom porusujes presne to, o co ti ide v clanku : je potrebne za kazdych okolnosti byt nezaujaty, objektivny a zodpovedny.
Neviem, ci si vsak uvedomujes, ze Cirkev je Kristus a tvoria ju ludia - nedokonale tvory. A to uz nehovorim o tom, ze vo vseobecnosti je pohlad na cinnost Pia XII je silne rozpolteny, a nie vzdy sa da hovorit o serioznej debate a argumentacii. Niektori ho navrhuju na ocenenie Yad Vashemu. Ty opacne - robis z neho podporovatela nacizmu.
K tomu intenzivnou kritikou cirkvi (finalna faza tvojho blogu a nechuti voci cirkvi a podpobne) skodis celej Cirkvi. Uvedomujes si to? Je toto tvoj zamer ?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pozn: Autor tohoto ohlasu nesúhlasil s tým, aby som našu následnú diskusiu zverejnil.

Úryvky i iných mailov:

a)

Pocas pripomenutia si holokaustu v nedeľu (pozn. 9. 9. 2007) na Rybnom namesti som sa nachadzala v Bibiane, ktora sidli na Rybnom namesti. Moja dcera rada chodi na vystavy a ja som stastna, ze jej urobim radost.Priebeh slavnosti som sledovala z okna Bibiany aj s pracovnickami Bibiany.Bola som nemilo prekvapena, ze tu chybali predstavitelia KDH. Cely tyzden, ak nie uz dlhsiu dobu vedu zabo-mysiu vojnu a ked maju zaujat nejaky pozitivny postoj v spolocnosti, tak ich niet.Minuly rok bol na tejto spomienke pritomny eurokomisar Janko Figel, myslim ze sa teraz na Slovensku nenachadza.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A.H.

b)

Dnes... dost po dlhom case... som blogovala a nahoda chcela, ze ma zaujal Vas dnesny blog. Otvorila som si potom vsetky Vase ostatne, s velkymi zaujmom, niekedy az mrazenim v chrbte, som si ich precitala a neda mi Vam neposlat jednoduche, obycajne ludske dakujem. S pozdravom

L.V.

c)

60 príbuzných mojej rodiny ho neprežilo. Teraz musím počúvať reči, ktoré velebujú Tisa a jeho spolupracovníkov. Diskusiu s Čarnogurským atď. Veľa ľudí vo svete a je ich väčšina si myslí, že Slovensko je antisemitské. Bohužiaľ je to pravda. Keby bola povolená diskusia k Vašemu článku, bola by to medzinárodná hanba.

P.P.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž uvidíme. Ak Vás zaujíma, čo sa o spájaní náboženského a národného dá povedať na odbornej a blog celkom iste presahujúcom rozsahu, môžete siahnuť po tomto.

Miroslav Kocúr

Miroslav Kocúr

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  235
  •  | 
  • Páči sa:  1 260x

Som pedagóg, manažér a teológ mimo cirkevnej služby. Aktívny občan. Od roku 1995 som aktivny ako učiteľ ZŠ, SŠ či VŠ a manažér vo svete formálneho aj neformálneho vzdelávania, NGO a podnikania. Od roku 1995 do roku 2003 som pôsobil v pastoračnej službe na Slovensku aj v zahraničí ako rímskokatolícky kňaz. Mám dve krásne a zdravé dcéry a jednu manželku. Som zakladajúcim členom PS a odborníkom pre vzdelávanie. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSpoločnosťTodayWEEKTheology TodayMK WeeklyScripturesListáreňNechceme sa prizeraťOral HistoryZo školských lavícEpigramiáda

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu